Aby sprawnie i bez „stresujących przygód” przeprowadzić sprzedaż nieruchomości, po podpisaniu umowy na wyłączność z pośrednikiem, którego obdarzyło się zaufaniem należy:
- przestać zajmować się tą sprawą i dać swobodę działania pośrednikowi,
- ograniczyć swoje działania, wyłącznie do utrzymywania bieżącego kontaktu ze swoim pośrednikiem,
- nie podejmować samodzielnie żadnych decyzji, ani zobowiązań wobec zainteresowanych kupców lub innych pośredników, bez wcześniejszego uzgodnienia ich z pośrednikiem, który pracuje dla nas,
- informować na bieżąco pośrednika o wszelkich istotnych okolicznościach, mogących mieć wpływ na zbycie nieruchomości.
W wyniku działań reklamowych przeprowadzonych przez naszą firmę, w tym prezentację zdjęć nieruchomości mogą być podejmowane próby bezpośredniego kontaktu z właścicielem przez:
- innych pośredników,
- kandydatów na kupujących.
W takim przypadku należy:
- bezwzględnie odmawiać bezpośredniego kontaktu,
- odsyłać wszystkich do pośrednika prowadzącego sprzedaż (dla sprawdzenia ich tożsamości oraz wiarygodności),
- nie prezentować nieruchomości żadnej osobie, która nie zostanie skierowana i zapowiedziana przez pośrednika.
Podejmując samodzielnie rozmowy ze zgłaszającymi się osobami, możecie się państwo narazić na podjęcie niekorzystnych dla siebie rozwiązań w wyniku różnego rodzaju działań tych osób. Tylko takie działanie, nie sterowane i nie wymuszane przez kupującego lub obcych pośredników, umożliwi nam czyli pośrednikowi wybranemu przez Was:
- wybór najlepszego dla Was kupującego,
- przeprowadzenie transakcji w sposób najlepszy dla właściciela z punktu widzenia przepisów podatkowych,
- bezpieczeństwo prawne i rzeczywiste transakcji,
- bezpieczeństwo rozliczeń finansowych i wydania nieruchomości kupującemu.
Również każda rozmowa z klientem, którego skierowała Agencja, powinna się odbywać w obecności pośrednika prowadzącego sprzedaż. Zabezpieczy to Państwa przed podjęciem nieświadomie, niekorzystnych dla siebie decyzji. W naszej praktyce ciągle spotykamy się z różnymi próbami namawiania naszych klientów do podejmowania rozmów bez naszego udziału. Praktyki takie stosują zarówno kandydaci na kupujących jak też niektórzy pośrednicy. Ich cel jest oczywisty – uzyskać jak najwięcej korzyści dla siebie (często Państwa kosztem).